Reflexió crítica en relació amb el treball fet i la utilitat del portafolis
Reflexió crítica en relació amb el treball fet i la utilitat del portafolis

L'eina portafolis educatiu deixa entreveure que pot tenir un pes destacat com a mitjà per presentar les tasques i crear espais de reflexió sobre l'assoliment de competències. Per altra banda, incorporar l'ús de les tecnologies a l'educació és una necessitat per acostumar els estudiants a familiaritzar-s'hi i desenvolupar noves habilitats.
Pel que fa a la seva utilitat dins del mòdul d'IPO, pot orientar els alumnes sobre diverses qüestions, tant amb les novetats sobre la seva especialitat i informació clau que poden necessitar per fer les activitats o projectes, com amb la conformació d'un espai de discussió. Per altra banda, permet ser consultat en qualsevol moment o introduir-hi nou contingut que ampliï allò que ja es treballa a l'aula.
En àrees de qualitat educativa podria ser una eina "d'intercanvi d'experiències… donar-se suport mútuament i compartir experiències, metodologies, així com noves eines de gestió i millora" (QUiMC) dins de la xarxa de centres que segueixen els programes de qualitat. Per exemple, en el programa e2cat pel que fa a la integració de les tecnologies digitals en l'educació, el portafolis podria ser una gran eina de treball entre alumnat professorat i centre, per convertir-se en un espai comú de reflexió.